Dua lima puluh

jurugambar Amerika Lauren Fleishman (Lauren Fleishman) untuk bertemu dan bercakap dengan New York pasangan suami isteri yang telah hidup bersama selama lebih dari setengah abad.

Itzik Emas dan Pollack, Mill Basin, Brooklyn

Dua lima puluh

Golden: "Kami tahu antara satu sama lain sebelum perang, tetapi tidak pernah bercakap antara satu sama lain. Dia bertemu dengan gadis-gadis lain, kerana ia adalah lebih, jauh lebih tua daripada saya. Anda tahu, beliau adalah sangat bagus, dia adalah tukang jahit, dan dia mempunyai bengkel di mana dia dijahit sut lelaki. Apabila kita pulang dari perang, beliau berpindah ke rumah kakak saya. Dan saya telah hidup ia. Ogos ini akan berusia 63 tahun, kami telah berkahwin. Saya akan memberitahu anda cintai telah datang secara beransur-ansur. Tidak segera. Kita masih muda dan dia lebih tua, tetapi saya suka kepadanya. Dia sila bercakap dengan saya. Kami mempunyai dua orang anak. Seorang budak lelaki dan seorang perempuan. "

Bernard dan Leila Webber Little Neck, NY

Dua lima puluh

BERNARD: "Kami menjadi tua bersama-sama, lebih kurang sama. matahari terbit dan matahari terbenam. Anda juga, anda mendapat lama, seperti saya. Tetapi kita merendahkan diri dengannya. Saya tahu berapa tahun saya telah hidup, saya bergembira dan tidak bersendirian. Dan saya berterima kasih untuk itu. "

Yakub Maria Shapirshteyn dan Kehidupan, Pantai Brighton, Brooklyn,

Dua lima puluh

MARIA: "Kita hidup dalam pangsapuri selama 11 tahun. Dan sebelum itu empat tahun yang tinggal di persimpangan Ocean Parkway dan Kings Highway. Kami akan gembira untuk berjalan di sepanjang pantai, setiap hari lulus untuk tiga batu. Pada 02:00, kita menonton berita. Saya suka buku, dan dia membaca buku-buku dan surat khabar. Apakah cinta rahsia? rahsia - rahsia, dan saya tidak mendedahkan rahsia mereka "!

Murray dan Esther Redlits, Mill Basin, Brooklyn,

Dua lima puluh

Ester: "Saya percaya bahawa kini adalah yang terbaik kali, dan kami sangat takut, kerana orang-orang di sekeliling kita pergi. Oleh itu, kita suka antara satu sama lain lebih. Kami bimbang tentang satu sama lain. Anda tahu, kadang-kadang aku mengatakan sesuatu, dan dia sedang membaca fikiran saya. Mereka mengatakan bahawa jika anda tidur pada satu bantal, anda akan mempunyai pemikiran yang sama. Saya rasa itulah yang berlaku dengan kami. Kami seolah-olah berfikir, kadang-kadang kita juga seolah-olah pakaian - untuk mendapatkan pakaian keluar dari almari dan berpakaian yang sama. Semuanya tahun. Tahun. "

dan Angie Gino Terranova, Staten Island, New York

Dua lima puluh

ANGIE: "Oh tidak berfikir tentang penuaan. Kita menjadi tua bersama-sama, dan apabila seseorang sentiasa melihat perubahan dramatik tidak notis. Jangan berkata: "Oh, dan anda mempunyai kedutan muncul!" Dan pada hari berikutnya: ". Nah, ia kini sedikit lebih mendalam" Itulah, saya tidak tertanya-tanya setiap hari: "Suami saya sudah dalam '83. TUHAN, aku berkahwin dengan seorang lelaki tua. " Dan saya berharap dia melayan saya dengan baik. "